čtvrtek 4. září 2014

Šlehačkové rohlíčky s tvarohem a švestkovými povidly

V úterý jsme s dětmi spáchali povidla. Protože jsou dle Lucinky výborná, řekla jsem si, že bychom je tedy hned mohli využít při pečení. Rohlíčky jsem  vždy dělala z kynutého nebo tvarohového těsta, ale tentokrát jsem chtěla vyzkoušet něco jiného a protože jsem tuhle narazila na internetu na obrázek šlehačkových rohlíčků a doma jsem zrovna šlehačku i měla, bylo rozhodnuto.






Suroviny: 


450 g hladké mouky, 1 máslo, špetka soli,  250 ml smetany ke šlehání


Tvarohová náplň:

1 tvaroh ve vaničce, cukr pudr dle chuti, 1 vajíčko, půl sáčku pudinkového prášku


povidla


vajíčko na pomazání




Z mouky, povoleného másla, špetky soli a smetany na šlehání si důkladně zpracujeme těsto a necháme chvilku odpočinout. Poté ho rozdělíme na 5 kusů a z každého vyválíme tenkou placku, kterou rozdělíme na osminy. Na každou osminku dáme libovolnou náplň a zamotáme do rohlíčků. 









Na plech dáme pečicí papír, položíme rohlíčky, pomažeme vajíčkem a dáme péci do předem vyhřáté trouby na 175 stupňů a pečeme cca půl hodiny. Z dávky budete mít 40 kousků.


















Dneska jsem si dala předsevzetí, že rohlíček neochutnám ani jeden, protože v létě jsem si dopřávala a je to znát :-) Ale rohlíčky tááák voněly, že nešlo odolat a já jeden slupla. Jsou výborné a hlavně: Děti se do nich pustily a mizí kousek za kouskem.



Pro dnešek Vám přeji krásný zbytek dne!




Vaše Radka







19 komentářů:

  1. Radko, vypadají báječně. A podle podobného receptu peču vánoční cukroví (ještě horké kousky se obalují v moučkovém cukru), takže tvůj recept určitě vyzkouším. O tom že to musí být dobrota vůbec nepochybuji.
    měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm, voní až do Milovic ;-) hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, ani bych se nedivila, kdyby to bylo cítit až tam, voněly krásně :-) Hezký pátek! Radka

      Vymazat
  3. Radu, tyto rohlíčky jsem kdysi dávno dělávala a úplně na ně zapomněla..díky za připomenutí..zase je zařadím:o)..krásný den..Inka

    OdpovědětVymazat
  4. Radu, myslím, že tohle těsto mám napsané, ale léta jsem ho nedělala. Jsem ráda, že si ho oprášila, navíc tak lákavě (ani já bych neodolala).
    Moc se mi líbí, jak motáš rohlíčky, náplň se tam lépe udrží.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, občas si asi tělo řekne o své, ať chceme nebo ne :-) Jinak to motání rohlíčků jsem našla na internetu a je super, nevytekl mi ani jeden. Už je ani jinak motat nebudu. A´t žije internet jako studnice nápadů a inspirací :-) Krásný víkend! Radka

      Vymazat
  5. Radu, Ty jsi nezmar. :-) Ty jsou nádherné a jestlipak si vzpomínáš, kdo šlehačkové rohlíčky dělal? Babička Bětka :-)
    No nedivím se, že je tak Lucinka a Pepánek baštili. Tak ještě ochutnej taky.....
    zdravím mamka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mamko, moc Ti děkuju! :-) A já si myslela, že to bylo tvarohové těsto, je chuťově hodně podobné! Myslela jsem, že zbyde na ochutnání, ale nezbyde :-) Papa a zítra se uvidíme! Ráďa

      Vymazat
  6. A jéje, už zase mi děláš chutě:-))) Povidla mám otevřený v ledničce ... a věřím tomu, kdybych je ještě teď upekla, ráno v osm nebude nic ... no fakt, to mám ověřený, ony ty děti jsou snad náměsíčné a jdou po čuchu:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, Ajko, tak teď jsem se musela usmívat, když jsem si to představila. Nám nakonec zbylo na dnešní odpoledne už jen 6 kousků, takže to taky zmizelo rychle. Brzy budu muset udělat další dávku, když jim tak chutná :-)


      Krásný víkend! Radka

      Vymazat
  7. Radu, vypadají skvěle. Já je ze šlehačkového taky dělávám.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Majko! Mockrát Ti děkuju, já je teď zařadím pravidelně, řekla bych, že jsou lepší než kynuté :-) Krásný dnešní den a nadcházející víkend, měj se moc hezky! Radka

      Vymazat
  8. Jeeee to je recept mojí babičky, zrovna zítra je budu péct na krmáš, jsou nejlepší ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, přesně tak, kam se na ně snad hrabou z kynutého těsta :-) Mějte se moc hezky! Radka

      Vymazat
  9. Vypadají krásně.. děkuji za hezký návod, jak "zaplést" rohlíček :) .. !

    Hezkou sobotu,
    http://co-ostatni-nevidi.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, není zač, jsem moc ráda, že se ti líbí :-) Měj se moc hezky! Radka

      Vymazat
  10. Mn'am, vypadá a určitě to bude chutnat skvěle. Letím pro šlehačku...

    OdpovědětVymazat