neděle 22. března 2015

Znojemská hovězí pečeně

Krásné odpoledne!


Včerejší den byl celkem časově náročný. 
Měla jsem toho hodně naplánovaného a večer jsme měly dámskou jízdu. 
Vzhledem k tomu, že jsem v sobotu byla vzhůru už od pěti, 
měla jsem trošku strach, jak to večer zvládnu.
Ale nakonec vše dobře dopadlo a večer se nám opravdu hodně vydařil. 
Myslím, že smíchem jsme si život prodloužily minimálně o jeden týden :-)
No a aby rodinka neřekla, musela jsem jim připravit nějakou dobrotu,
aby "nestrádali", 
když už jim jde maminka večer pryč. 



Suroviny:


3/4 kg hovězího plecka, 50 g slaniny, asi 6 ks větších nakládaných okurek, 2 větší cibule, olej, 2 lžíce plnotučné hořčice, 200 ml láku z okurek, 1 litr hovězího vývaru, 2 vrchovaté lžíce hladké mouky, sůl, čerstvě mletý pepř



Maso omyjeme, osušíme a prošpikujeme slaninou a osolíme a opepříme ze všech stran.
V kastrole rozpálíme zprudka olej a maso na něm ze všech stran opečeme do hněda, aby se nám zatáhlo.
Poté maso vyjmeme, seslabíme teplotu na plotně a do tmavě hněda osmahneme na kostičky nakrájenou cibuli.
Přidáme hořčici, ještě chvilku orestujeme, pak zaprášíme moukou a ještě chvilku orestujeme.
Poté přilejeme vývar a lák z okurek a důkladně rozmícháme, aby v omáčce nebyly hrudky a byla hladká.
Potom vložíme do kastrolu zpět maso, přivedeme k varu, zeslabíme a necháme pod pokličkou probublávat cca 2 hodiny, aby maso změklo.
Když máme maso měkké, vyjmeme ho z omáčky a omáčku přes síto propasírujeme a přidáme na kostičky nakrájené okurky, případně dosolíme.
Maso nakrájíme na plátky a podáváme s houskovým knedlíkem nebo rýží.







A pro ty, které ke mně chodí pravidelně, mám malé překvápko v podobě fotek ze včerejší tematické dámské jízdy.
Fotky sice nejsou moc kvalitní, ale na kvalitě večera to nemělo vůbec vliv.
Dokonce jsme s maskami vyhrály první místo :-)















Nyní už vám všem přeji krásný zbytek víkendu!


Vaše Radka



19 komentářů:

  1. Radu, no bomba! Moc děkuji za fotky! Holky, fakt vám to slušelo, myslím, že prvorepublikový šantán by vás z fleku bral...
    A ta znojemská, tak ta vypadá taky dobře!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju! Z toho budu čerpat hodně dlouho, byla veliká legrace, holky jsou fajn, moc jsme si to užily. A kostým, to byla opravdu třešinka na dortu, človk se v tom cítil moc hezky :-) Krásný večer! Radka

      Vymazat
  2. Raduš, znojemskou pečeni mám také moc ráda a ráda ji čas od času dělávám. Máš ji krásně nafocenou, je přímo k nakousnutí :-) A ten váš prvorepublikový výjezd, to tedy muselo být něco. Docela Ti závidím, docela ráda bych na sebe něco tak pěkného také hodila :-)) Hezký večer A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, pokud budeš mít někdy tu možnost, rozhodně toho využij! Protože to bylo opravdu krásné! Člověk není denně v takovém kostýmu! Byly jsme za dámičky :-) Měj se hezky! Radka

      Vymazat
  3. Radu, jídlo vypadá krásně, ale Vy jste úchvatné!! Nádhera...já vím, že z vás byli všichni paf:o)! Měj se krásně Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, opravdu jsme se líbily :-) Byla jsem nesmírně ráda, že mě holky vzaly sebou, protože tohle jsem si opravdu užila - už od příprav, oblíkání a líčení, až po vlastní maškarní ples. Měj se hezky a hezký pracovní týden! Radka

      Vymazat
  4. Radko, děkuji za návštěvu, tvoje znojemská mi zavoněla pod nosem, jste kočky...Iva
    Krásné jarní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivu, moc Ti děkuji a příjemný večer! Radka

      Vymazat
  5. Týý brďo ... tak tomu říkám dámská jízda:-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Super dámská jízda....A jídlo vypadá suprově, jako vždy...Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ikonko, moc Ti děkuji a hezký večer! Radka

      Vymazat
  7. Radu, parádní fotky, díky moc. první cenu jste si zasloužily.
    a znojemská, mňam.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, moc děkujeme. Jsem ráda, že jsem Vám fotkama udělala radost :-) Příjemný večer a hezké pozdravy! Radka

      Vymazat
  8. Hmmm, dala bych si znojemskou, asi si mi inspirovala na víkend :) Zdařilá pařba, hlavně že jste si užily :o) Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, prý jsme byly dobré rajdy :-) Měj se krásně a ještě jednou chválím krásné fotky! Radka

      Vymazat
  9. Jééé, vám to sluší :-) Úplně vidím film Cabaret, hodily byste se do něj! :-)

    A znojemskou miluju, to je klasika klasik :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme, byly jsme rády, že se nám vše vydařilo podle představ :-) Hezký večer! Radka

      Vymazat
  10. Teď, když plánujeme s kamarádkou čarodějnickou akci, vzpomněla jsem si na tebe a jak si psala, že se chystáš na akci "charleston lady" a že mi nějak uniklo že bys poinformovala jak to proběhlo a tak jsem se teď probrala spoustou příspěvků a našla! Mimochodem, ty jedeš! Tolik příspěvků :-)

    OdpovědětVymazat