pátek 15. srpna 2014

Háčkovaný jehelníček

Krásné páteční odpoledne! V pondělí bude mít moje mamka svátek. Chtěla jsem jí udělat radost nějakou drobností z mé dílny, ale nebyla jsem si tak úplně jistá, čím přesně bych jí chtěla potěšit. Nakonec jsem najela na stránky pinterestu, protože ten je plný krásných nápadů, fotek a inspirací. Našla jsem tam přesně to, co jsem hledala. Háčkovaný jehelníček. Byla jich tam veliká spousta a já jsem si vybrala právě tento.   A pokud i vy byste hledaly nějakou háčkovanou drobnost, rozhodla jsem se, že vám tento jednoduchý návod na háčkovaný jehelníček sepíšu. Je úplně jednoduchý a zvládne ho i začátečnice.


Návod:


Budete potřebovat zbytky bavlněných přízí typu limone, catania, nela apod, háček č. 2,5 případně 3, duté vlákno na vycpání, jehlu a knoflík


1. řada Začneme smyčkou, do ní uháčkujeme 2 ŘO jako náhradu za 1. KS a ještě dalších 11 KS - budeme mít tedy celkem 12 KS

2. řada Uháčkujeme 2 ŘO jako náhradu za první KS . Do dalšího KS z předchozí řady uháčkujeme 2 KS -zdvojíme, do další zase 1 KS a do dalšího zase 2KS. Bude se nám tedy střídat 1212 a na konci řady ukončíme pevným okem. Budeme mít v této řadě celkem 18 KS

3. řada Uháčkujeme 2 KS jako náhradu za 1. KS, do dalšího KS z předchozí řady 1 KS a do další KS z předchozí řady 2 KS. Bude se nám tedy střídat 112112... V této řadě budeme mít celkem 24 KS

4. řada Uháčkujeme 2 KS jako náhradu za 1. KS, do dalšího KS z předchozí řady uháčkujeme 1 KS do dalšího KS z předchozí řady uháčkujeme 1 KS, do následujícího uháčkujeme 2 KS, bude se nám tedy střídat 11121112. Na konci řady budeme mít 30 KS


V 5. řadě budeme zdvojovat každý 5. KS - budeme mít na konci řady 36 KS , v 6. řadě budeme zdvojovat každý 6. KS - budeme mít 42 KS, v sedmé řadě budeme zdvojovat každý 7. KS - budeme mít na konci řady 48 KS, v osmé řadě budeme zdvojovat každý 8. KS - budeme mít na konci řady 54 KS, v 9. řadě budeme zdvojovat každý 9. KS - budeme mít celkem 60.

V tomto místě už přestaneme přidávat a jednu řadu uháčkujeme bez přidávání a práci ukončíme. Máme tak první díl a stejným způsobem uháčkujeme ještě díl druhý. Můžeme háčkovat buď tak, že jehelníček uháčkujeme z jedné barvy, nebo každou řadu až dvě barvy vyměníme. 
Jakmile máme oba dva díly připravené, sháčkujeme oba dva díly a vycpeme dutým vlákem. Potom pomocí dvojíté bavlněné příze navléknuté do jehly, skrz na skrz prošijeme vždy na protilehlých stranách a tím, že nitě stáhneme, se nám udělají jakoby bochánky a vznikne požadovaný tvar jehelníčku. Na všechno použijeme pouze jednu dlouhou nit, se kterou musíme vytvořit všechny bochánky. Nakonec středem jehleníčku protáhneme nit na vrchní část a přišijeme knoflík, zapošijeme a máme hotovo.


Tyto jehelníčky jsem viděla i šité a jsou také nádherné. Doufám, že bude návod srozumitelný, v případě dotazů mi klidně napište zde do komentářů případně na mailovou adresu, která je zde také uvedena.



Přeji vám krásné odpoledne!



Vaše Radka












6 komentářů:

  1. Radunko, maminku určitě potěšíš takovým krásným dárečkem, vybrala jsi i moc hezké barvičky.
    Přeji Ti pohodový víkendík, pa Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mockrát Ti děkuji! Mamce už jsem dárek dala, protože jsme u nich byli s dětma na prázdninách a pak zase odjíždíme pryč a radost měla. Děkuji Ti moc za návštěvu a krásný víkend a příjemný večer! Radka

      Vymazat
  2. Raduško, jehelníček se ti náramně povedl a barvy jsou krásně sladěné. To jsi udělala velkou radost mamince....
    Hezký konec týdne přeje Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, moc Ti děkuji a přeji krásně strávený víkend! Radka

      Vymazat
  3. Radu, jehelníček vypadá úžasně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, mockrát Ti děkuji! Já jsem z něj měla táákovou radost :-) Teď už dělá radost mamince! Krásný den! Radka

      Vymazat