neděle 31. srpna 2014

Pár dní v západních Čechách ....

Posledních pár dní prázdnin jsem s dětmi strávila v západních Čechách - Chotíkov, Plzeň,  Mariánské Lázně a Tři Sekery .... Z tohoto kouta republiky pochází můj manžel a nyní tam žije jeho maminka.  Jeden den jsme tedy z Chotíkova vyrazili směr Krasíkov, Mariánské Lázně a Tři Sekery...

Dvůr Krasíkov je rozsáhlý zemědělský areál, který býval v historii krásným knížecím poplužním dvorem zahrnujícím pivovar, maštale, kravíny, teletníky, bramborárnu, kovárnu, zahradnictví, stodolu, špejchar a další stavby. Časem byly ale bohužel všechny budovy zdevastovány a v současné době se majitelé snaží zachránit co se dá, aby nedošlo k nenávratné devastaci a aby se areálu  znovu vrátil život, jeho atmosféra a reprezentativní vzhled. Více o dvoře Krasíkov se můžete dočíst zde . V areálu se nachází minizoo, kde mohou nejen děti obdivovat a nakrmit zvířátka.

























Naším asi největším zážitkem bylo, že z jedné ohrady utekla divoká prasata a pobíhala volně po areálu. Musím říct, že v první chvíli by se ve mě krve asi nedořezal :-)














 















 Z Krasíkova jsme se vydali směr Mariánské Lázně, ale o těch vám napíši v jednom z příštích příspěvků, protože Mariánské Lázně si to určitě zaslouží. A dalším cílem naší cesty byly Tři Sekery. V této vesničce vyrůstal můj manžel. Vesnička leží nedaleko Mariánských Lázní a pyšní se titulem Vesnice roku 2003...




















Tak to byl jeden z našich posledních prázdninových dnů. Já vám všem přeji krásný zbytek neděle a všem školákům a školkáčkům úspěšný vstup do nového školního roku a ať je pro vás všechny úspěšný! Pro nás znamená třetí třídu pro Lucinku a pro Pepánka pravděpodobně poslední rok ve školce. A pro mě? Já doufám, že se mi podaří sehnat práci a že budeme vše zvládat tak, abychom byli všichni spokojení a vše šlo tak, jak má! A to přeji i vám všem!



Vaše Radka





8 komentářů:

  1. Radu, krásně jste zakončili prázdniny! Chtělo by se mi říct vesnická idylka, nebýt těch prasátek :o). Manželova rodná víska je opravdu velmi krásná!
    Pohodový večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji moc! A to si představ, že Pepča měl ze zvířátek za plotem respekt, ale s těma prasatama by se býval kamarádíčkoval :-D Pořád je chtěl krmit, čekat na ně, ale na to jsem nervy tedy neměla, pořád jsem ho popoháněla, ať jde a on pořád několik kroků za námi a nedal si říci :-) Hezký večer! Radka

      Vymazat
  2. Pěkně zdokumentovaný výlet:-) Před prasatama bych asi zdrhla na nejbližší strom .... no myslím že by se tomu prasátka tak chechtala, že by se smíchy svalila:-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, já se splašeně taky rozhlížela, co s tím :D A děkuji moc! Krásný večer a dobrou noc! Radka

      Vymazat
  3. Radu, hezky jste si výletovali. Taky přeji pěkné vykročení do toho nového školního roku.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, mockrát Ti děkuji a krásné pozdravy a dobrou noc :-) Radka

      Vymazat
  4. Radko, koukám, že jste si krásně užili poslední prázdninové dny. Báječný zvěřinec ... ten by nadchl hlavně naše holky a mýdlárna zas pro změnu mě. Krásné dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jitu! Moc děkuji za návštěvu :-) Ano, přesně tak, ta mýdlárna byla moc hezká, doufám, že se k výrobě vlastního mýdla s dětmi taky dostaneme, chystáme se na to už delší dobu! Krásný večer! Radka

      Vymazat