sobota 10. ledna 2015

Citronová babeta

Dnes tedy ještě jednou :-) Musím se přiznat, že naposledy jsem pekla před Vánocemi cukroví. Prostě nebylo potřeba, sladkého bylo doma dost. Ale včera mě Lucinka poprosila, jestli bych jí neupekla citronovou babetu a protože už cukroví je opravdu jen minimum, řekla jsem si proč ne. Alespoň jsem byla ušetřená toho, že bych si lámala hlavu, co jim připravit.

Citronovou babetu si můžete připravit v jakékoliv formě - bábovkové jako tentokrát my, v dortové a nebo třeba na plech. Jak budete chtít.

Suroviny:

250g polohrubé mouky, 220 cukru moučky, 4 vajíčka, 1 dcl vody, 1 dcl oleje, 1 lžíce domácího vanilkového cukru, prášek do pečiva, šťáva ze dvou citronů a 1 nastrouhaná kůra z BIO citronu, hrubá mouka a máslo na vymazání a vysypání formy

Nejprve utřeme žloutky s cukrem a vanilkovým cukrem. Na šlehání si necháme opravdu záležet. Čím více budou našlehané, tím bude babeta nadýchanější a jemnější. Potom vešleháme mouku smíchanou s práškem do pečiva, přidáme vodu, olej a citronovou šťávu a kůru a nakonec opatrně vmícháme sníh, který jsme si vyšlehali z bílků. Těsto nalijeme do vymazané a moukou vysypané formy a pečeme v předem vyhřáté troubě na cca 180 stupňů cca 45 - 50 minut.
























Hezké odpoledne a doufám, že je u vás krásně tak, jako u nás a pokud ne, posíláme alespoň na dálku slunečné pozdravy!


Vaše Radka


11 komentářů:

  1. Citronové těsto ráda nemám,ale bábovka vypadá moc lákavě.Radunko,máte vše opět moc pěkně nafocené.
    Moc zdravím ... přeji pěkný víkend,Zuzka

    OdpovědětVymazat
  2. Příjemné atmosféra - krásné fotky jako vždy a ty tulipány :-)))). U nás pod mrakem, strašlivě fouká, ale tady jsem si udělala opravdu dobře, Kája.

    OdpovědětVymazat
  3. U vás to Radko vypadá opravdu jarně :-)) krásné žluté tulipány a k tomu ladí citronová bábovka :-))) ..přeji dobrou chuť !!!

    OdpovědětVymazat
  4. Hned bych si dala.
    Www.style-and-smile15.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Radko,
    moc pěkné fotečky.
    Děkuji za recept .. babetku mám moc ráda .. recept ukládám.

    měj se pěkně .. akorát je 23:20 a u nás je snad konec .. vichřice .. déšť a kroupy .. Denisa ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Radu, a to jsem řekla, že je sladké dost... kdo by odolal, kór na tak krásných fotkách...
    Hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Stejnou bábovku jsem dnes pekla ( už je pryč ), jen místo citrónu jsem část těsta obarvila kakaem - tedy měli jsme mramorovou. Vyzkoušela jsem už mnoho receptů na bábovky, tahle je však daleko široko nejchutnější, nejjemnější - prostě nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  8. Radu, citróny zbožňujeme všechny tři holky. Určitě udělám. Přeji Tobě i celé rodině krásný rok 2015. Mnoho zdraví, rodinné pohody a štěstí. Lidka

    OdpovědětVymazat
  9. Radko, vypadá lákavě. Já jsem o víkendu prvně zkusila pomerančové muffiny. Ani nebyly tolik sladké, ale výborné. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Radu, co mi to děláš :o):o):o) .... a co mé novoroční předsevzetí, že letos zhubnu pár kilo ??????Marki


    Tvá Babeta vypadá úžasně ..... moc se mi líbí ta forma .... budu se po ní muset poohlédnout.

    OdpovědětVymazat