neděle 21. ledna 2018

Quinoa s kuskusem, cuketou, žampiony a česnekem

Krásné nedělní odpoledne!


Máte občas pocit, že by Vaše tělo uvítalo změnu?
Nebo že máte chuť vyzkoušet to,
co jste si doma ještě nepřipravili?
Quinou už nějaký ten pátek doma mám koupenou.
Ochutnala jsem ji už několikrát
- chutná mi.
Ale pořád na ní ne a ne dojít u nás doma v kuchyni.
Až konečně dnes uzrála ta pravá chvíle 
a já ji připravila k obědu.
A ještě jeden poklad jsem na přípravu tohoto pokrmu použila.
Olej z para ořechů.

Poprvé jsem o tomto oleji slyšela,
když mne oslovili  ze společnosti Seanergy,
která tento olej do české republiky dováží,
zda bych neměla zájem tento malý zázrak vyzkoušet.
A protože určitě stojí za to,
se o tomto oleji dozvědět malinko více,
připravím pro vás příště článek právě o tomto oleji.



Suroviny:


půl hrnečku quinoy, půl hrnečku kuskusu, lžíce oleje z para ořechů,
1/3 malé cukety, 2 stroužky česneku, 5 očištěných a oloupaných žampionů,
2 stroužky česneku, 1/2 lžičky kary koření


Quinou a kuskus si připravíme dle návodu na sáčku.
Rozpálíme pánev a přidáme lžíci oleje.
Do rozpáleného oleje vhodíme na drobné kostičky pokrájenou cuketu
a chvilku restujeme.
Poté přidáme na tenké plátky nakrájené žampiony, 
opět chvilku restujeme ,
a nakonec vhodíme na plátky nakrájené stroužky česneku
a opět chvilku restujeme,
ale opravdu jen chvilku,
aby česnek nezhořkl
a přidáme kary koření.
V misce si smícháme připravený kuskus s quinoou,
přidáme orestovanou směs,
dobře promícháme
a ochutíme solí.












Přišli jste také na chuť těmto netradičním potravinám?
Budu ráda, když mi třeba některou,
kterou jste si oblíbili vy,
doporučíte.


Krásný zbytek dne!


Vaše Radka

3 komentáře:

  1. Quinu jsem ještě nezkoušela. Pořád se na to chystám, ale ještě jsem si ji ani nekoupila. Kuskus občas dělám (většinou s kuřecím masem), ale teď už jsme ho taky dlouho neměli.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. O quinou jsem teď někde četla vlastně poprvé, nikdy jsem to nezkoušela. Kuskus jím jenom já, můj muž ho nemusí, tak se obávám, že tento netradiční pokrm si udělám někdy jen pro sebe. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Quinou jsem zatím nezkoušela, ale v obchodě kolem ní kroužím. Kuskus máme rádi, hodně ho dělám s kuřecím masem a zeleninou anebo právě se žampiony. Recept vypadá lákavě :)

    OdpovědětVymazat