pátek 11. dubna 2014

Citronový dort s Mascarpone (Mascarpone al limone)

Jedním z mých milovaných filmů je Pod toskánským sluncem s Diane Lane. Zamilovala jsem si nejen příběh, ale i prostředí, ve kterém se odehrává - Toskánsko. Toskánsko je jedno z míst, které bych do budoucna chtěla navštívit a tak trošku poznat právě díky tomuto filmu, tak snad se mi jednou poštěstí. Filmem jsem se nechala okouzlit, proto jsem hledala, jestli náhodou není natočen podle nějaké knížní předlohy a měla jsem štěstí. Knihu Pod toskánským sluncem napsala Frances Mayesová, která byla i hrdinkou filmu. Zpočátku mne knížka trošku zklamala, protože je trochu o něčem jiném, než vlastní film. Ale už na druhé začtení jsem byla nadšená. Spisovatelka popisuje nejen koupi vily v Toskánsku, její opravy, budování zahrady,  poznávání krás Cortony, italského venkova, přírody a venkovského životního stylu, ale zahranuje do své knížky i spoustu receptů. Už při pročítání se vám prostě musely hrnout sliny do úst, představovali jste si tu vůni a rozmanitost chutí a jeden pokrm mi specielně utkvěl v paměti - Italský citronový dort. Jenže knihu jsem vrátila do knihovny, aniž bych si zapsala poznámky. Ale štěstí, že žijeme v moderní době internetu, kde se dají sehnat informace snad úplně o všem. Takže jsem zadala italský citronový dort a našla jsem dva: Jeden s krémem z mascarpone a druhý krémový citronový dort s italským likérem Limoncello. A nyní Vám přináším recept na italský citronový dort s mascarpone ( Mascarpone al limone).
 Recept jsem našla na stránkách Emanuela Ridi. Když jsem se do něj pustila, musela jsem tak trošku zaimprovizovat, protože podle uvedeného rozpisu se mi těsto na korpus utvořilo hodně řídké, vzhledem k tomu, že bylo másla větší množství než sušenek, ale nakonec jsem našla ten správný poměr, aby vše bylo tak, jak má :-) Recept mě nadchl nejen pro vynikající výsledek svěží citronové chuti, ale i pro jeho rychlost a jednoduchost.



Suroviny:

Na korpus: 125 g změklého másla, 250 g sušenek bez krému (já použila 5 balení bebe dobré ráno s příchutí oříšku)

Na krém: 4 žloutky, 4 lžíce cukru, 1 citronové aroma, 2 BIO citrony, 500 g mascarpone (já měla 3 balení po 200 g)

Na citronový sirup: naškrábaná kůra z jednoho citronu, 1 dcl vody, 2 lžíce cukru


Sušenky si nejprve nalámeme, přidáme změklé máslo a potom společně rozdrtíme na jemnější těsto. Těsto dáme do nevymazané formy (je dostatečně mastné, takže není třeba formu vymazávat), uhladíme a pěstmi zamačkáme  a pečeme v předehřáté troubě 10-12 min na 
200 stupňů.


Žloutky s cukrem, citronovou šťávou a citronovým aroma si utřeme do pěny, přimícháme mascarpone, naneseme na upečený vychladlý korpus a necháme minimálně 2 hodiny ztuhnout v lednici.

Na přizdobení si připravíme citronový sirup. V malém kastrůlku rozehřejeme 2 lžíce cukru, přidáme nastrouhanou citronovou kůru a asi 1dcl vody, povaříme, aby se cukr rozpustil. Při servírování jemně polejeme kousky dortu.



Víte co udělala dcera, když dort ochutnala? Padla na znak a to doslova a prý: Mami, tak tohle je teda výborný :-) Naprosto dokonalá, luxusní a svěží chuť citronů a my vřele doporučujeme!


Přeji dobrou chuť a třeba i hezké počtení, pokud by Vás kniha oslovila, jako mne.


Radka




Žádné komentáře:

Okomentovat