pondělí 28. dubna 2014

Mramorová kávová bábovka ...

Možná to bude ostuda, ale svou první bábovku jsem upekla teprve nedávno. Neměla jsem prostě formu. Ježíšek se na to už nemohl koukat, tak mi ji konečně k Vánocům nadělil :-) A protože jsem vám včera nenapsala žádnou sladkou tečku, přináším nyní recept na naši oblíbenou kafíčkovou bábovku.


Suroviny:
250 g polohrubé mouky, 250 g cukru krupice, 4 vajíčka,10 dkg oleje, 1 vanilkový cukr, 1 prášek do pečiva,10 dkg horké vody, cca 2 lžíce mleté kávy, kůra z 1 BIO citrónu, máslo na vymazání a hrubá mouka na vysypání


Oddělíme si žloutky a bílky. Z bílků si připravíme sníh. Poté si utřeme žloutky s cukrem i vanilkovým cukrem do pěny. Postupně po částech zašleháváme  olej a horkou vodu, citronovou kůru a nakonec mouku s práškem do pečiva. Do připraveného těsta opatrně vmícháme sníh z bílků a část nalijeme do vymazané a moukou vysypané formy. Do zbylého těsta přidáme mletou kávu, důkladně promícháme a nalijeme do formy. Pečeme zhruba při 180 stupních asi 40-50 minut, kontrolujeme špejlí, aby se těsto na ní nelepilo a zůstala suchá.


Přeji zdar při pečení!


Radka







4 komentáře:

  1. Milá Raduš, jsem bábovková, bábovky mám moc ráda a ráda je peču. Mám mnoho stařičkých forem a taky krásných nových keramických. Ale nejraději peču ve stařičké plechové šedé formě, krásně se propeče, hezky vyklopí, je akorát velká na bábovku ze šesti. Mňam. Bábovkování zdar.
    pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, tak klobouk dolů, já jsem ráda za tu jedno formu :-) Ale když jsem ji dostala, nepeklo se u nás nic jiného než bábovky, aby se dohnal za ty roky deficit :-) Krásný předprvomájový den! Radka

      Vymazat
  2. Mramorovou taky občas upeču, ale nejradši mám tvarohovou:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, a u nás bych ji tak ráda vyzkoušela, ale jazýčky mlsný chtějí jenom tuhle :-) Krásný den! Radka

      Vymazat