neděle 18. května 2014

Květinová klíčenka

Do dnešního dne jsem háčkovala čepičky, dívčí kabelky, případně svetříčky, šatičky nebo dečky. Ale nikdy drobnosti, jen tak pro radost. Tohle je moje prvotina a musím říct, že mě to hrozně moc bavilo. Jednak je to změna a navíc je to prima tip na dáreček. Drobných pozorností není nikdy dost :-) Lucinka už vymýšlí, jakou kombinaci mám uháčkovat pro ni a pokud bude čas, mohl by to být hezký dáreček pro paní učitelky na konec školního roku. A pokud se vám háčkovaná klíčenka líbí, přináším vám nyní návod, jak si takovou klíčenku udělat.


Budete potřebovat bavlnu typu catania, limone, camilla, nela a podobně, háček číslo 2,5 případně 3 podle toho, jak jste zvyklé, korálky na ozdobení, PES kuličky na výplň, jehlu, karabinku případně kroužek na klíče



Návod:

Klíčenka je uháčkována ze dvou kytiček, které jsou sešité k sobě a vyplněné, aby byla klíčenka plastická.

Nejprve si uháčkujeme střed kytičky.

1. uháčkujeme 3 ŘO, přičemž do 1. ŘO uháčkujeme dalších 7 KS a spojíme pevným okem

2. Nejprve uháčkujeme 2 ŘO jako náhradu za 1. KS, další KS z předchozí řady zdvojíme - uháčkujeme tedy 2 KS do jednoho místa, do následujícího KS z předchozí řady uháčkujeme1 KS a do dalšího zase 2 KS. Budeme tedy střídat 1212 a ukončíme pevným okem. V této řadě budeme mít celkem 12 KS.

3. Nejprve uháčkujeme 2 ŘO jako náhradu za 1. KS, pak 1 KS do KS z předchozí řady a do následujícího KS z předchozí řady uháčkujeme 2 KS. V této řadě se nám bude tedy střídat 112112 až do konce řady a spojíme pevným  okem. V této řadě budeme mít celkem 16 KS.

4. Nejprve uháčkujeme 2 ŘO jako náhradu za 1. KS, potom 1 KS do KS z předchozí řady, 1 KS do KS z předhozí řady a do následujícího KS z předchozí řady uháčkujeme 2 KS. V této řadě se nám bude střídat 11121112 do konce řady a spojíme pevným okem. V této řadě budeme mít celkem 20 KS.

5. Nejprve si uháčkujeme 2 ŘO jako náhradu za 1. KS, potom 1 KS do KS z předchozí řady, dále 1 KS do KS z předchozí řady, , 1 KS do KS z předchozí řady a pak zdvojíme - do KS z předchozí řady uháčkujeme 2 KS. V této řadě se nám bude střídat 1111211112 až do konce řady, spojíme pevným okem. V této řadě budeme mít 24 KS.

6. V této řadě už nebudeme přidávat a do každého KS z předchozí řady uháčkujeme pouze 1 KS - budeme mít tedy opět pouze 24 KS a spojíme pevným okem a odtřihneme bavlnu.


Nyní už začneme háčkovat okvětní lístky jinou bavou.


7. Uháčkujeme si 3 ŘO, do dalšího KS z předchozí řady uháčkujeme 2 3x nahozené DS, do dalšího KS z předchozí řady uháčkujeme 2 3x nahozené DS, potom 3 ŘO a do následujícího KS z předchozí řady uháčkujeme pevné oko. Máme uháčkovaný 1. okvětní lístek. Stejným způsobem uháčkujeme do konce řady zbývající okvětní lístky. Budeme jich mít celkem 8.


Stejným způsobem si uháčkujeme ještě druhou květinu. Květinky si zapošijeme a začistíme. Nyní si květinky sešijeme k sobě. Nejprve si sešijeme k sobě vnitřní část  a zároveň vyplníme PES kuličkami, aby byla květinka  plastická. Potom sešijeme k sobě protilehlé okvětní lístky - ty už nevyplňujeme. Sešíváme hezky v krajích, aby okvětní lístky zůstaly  pravidelné a nebyly kostrbaté. Květinu zapošijeme a začistíme. Můžeme vyšít a případně dozdobit korálky, knoflíky nebo flitříky - fantazii se meze nekladou. Nakonec si k jednomu okvětnímu lístku přišijeme karabinku případně kroužek na klíče a máme hotovo.


Doufám, že se Vám nápad s klíčenkou bude líbit a že bude návod srozumitelný. Pokud budete potřebovat poradit, nebo budete mít k návodu připomínky, neváhejte mi napsat, ráda vám poradím :-)



Krásný zbytek nedělního dne a já se jdu vrhnout na vaše vzkazy.



Vaše Radka























17 komentářů:

  1. Radu, klíčenky vypadají úžasně..já jsem se o víkendu dala do deky ze čtverečků, kterých mám zatím 12...na tu deku jich budu potřebovat asi tak 200, tak už teď nevím, jestli nebude jen polštář:o))..ale chtěla bych to dotáhnout do konce....jen nevím kdy ten konec bude:o))..krásný zbytek neděle a celý krásný týden..snad už bude lépe..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, tak to moc přeji, abys to vydržela, deky jsou úžasné! To je taky můj sen, něco takového spáchat :-) Ale zatím je to jen u toho, že je to sen :-) Děkuji za návštěvu a komentář a krásný den! Radka

      Vymazat
  2. Raduš, náááádhera ....parádní klíčenka !!!! Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, moc jsi mne potěšila, děkuji Ti a přeji krásný skoro letní den bez úhony :-) papa Radka

      Vymazat
  3. Super, vypadá moooc pěkně, děkujeme. Š.

    OdpovědětVymazat
  4. Raduš to je ale hezký nápad. Šlo by to jako malé dárečky.
    Děkuji a přeji krásný den Majka
    jo a čepičku jsem ještě nezačala, bylo tolik jiných věcí co bylo třeba udělat, tak snad dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Majko, moc Ti děkuji! Opravdu mám z klíčenky radost. Je to pro mě zase taková změna. A doufám, že se čepičkou pak pochlubíš, až bude chvilka! Krásné a pohodové úterý! Radka

      Vymazat
  5. Moc krásné klíčenky, zvláště ta bílá. Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Dobré ráno Radko, včera jsem si chtěla uháčkovat tuto klíčenku, a hned na začátku jsem se zasekla. 3ŘO a do 1.ŘO uháčkovat 7ŘO. Až když jsem si šla lehnout, mě to trklo. Tam má být asi místo 7ŘO uháčkovat 7KS. Je to tak? Dnes určitě vyzkouším, až mi dva moji raubíři zalehnou. Děkuji, Vaše návody a celý blog je naprosto skvělý. Hezký den. lencaklimova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno Leni! Moc Vám děkuji za návštěvu na blogu a za vzkaz. Ano, je to tak, děkuji za upozornění, už jsem to upravila :-) Jak mám něco popisovat, jsou to boje :-) Krásný den! Radka

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Luci, děkuji moc, tak ať se podaří :-) Krásný den a děkuji za návštěvu! Radka

      Vymazat
  8. Nádherná práce - super popis - už také páchám :-D Jana

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  10. Veľmi, peknučká kvetinka, ďakujem aj ja za navod, keď vo svojom veku neviem hackovat Tak dakujem

    OdpovědětVymazat