pondělí 19. května 2014

Ratatouille

Dnes vás zavedu do kraje jižní Francie - do Provance a okolí města Nice. Odtud totiž pochází pokrm, který jsem se dneska rozhodla vyzkoušet. O víkendu jsem "dietně" zhřešila, takže jsem si řekla, že zase najedu na zeleninu. A Ratatouille se zeleninou jen hemží :-)
Vždy, když chci připravit nějaký "profláknutý" a typický recept, nespokojím se hned s  prvním článkem, který na mě vyhledavač vychrlí. Projdu více článků a receptů, aby pokrm byl co nejvíce podobný tomu, odkud pochází. A kdo zná francouzskou kuchyni lépe, než rodilý Francouz či Francouzka? Vybrala jsem proto ratatouille tak, jak ho připravuje Chantal Poullain.
Musím hned na úvod napsat, že budou jásat nejen vaše chuťové buňky, ale i ty čichové :-) Vůně, která se totiž line při přípravě ratatouille je neodolatelná a vy se nemůžete dočkat, až zaboříte vidličku do talíře a budete ji moci i s lahodným jídlem konečně vložit do úst a slastně pronést: hmmmmmmm :-)
Uvedené množství vám bude bohatě stačit pro 3-4 osoby, pokud bude rattatoiule "pouze" jako příloha a ne hlavní pokrm.




Suroviny:

3 větší rajčata, 1-2 mladé cukety, 1 středně veliký lilek, 3 stroužky česneku, 1 zelená paprika, 1 červená paprika, 1 žlutá paprika ( já ji dnes zapomněla donést z obchodu), 2 větší bílé cibule,  provensálské koření, snítka tymiánu a rozmarýnu, extra panenský olivový olej, bílé víno, sůl.



Zeleninu si očistíme a pokrájíme na zhruba stejně veliké kousky. Na pánvičce si rozpálíme olivový olej a každý druh zeleniny si na ní orestujeme zvlášť. Při restování ochutíme každý druh zeleniny bohatě provensálským kořením a osolíme. Všechnu orestovanou zeleninu si pak dáme do jednoho hrnce, promícháme, zalijeme vínem (já dala zhruba decku a půl bílého vína), přidáme snítku rozmarýnu a tymiánu, osolíme a necháme dusit pod pokličkou do úplného změknutí zeleniny. Ratatouille můžeme podávat s vaječnou omeletou, chlebem, tousty pokapanými olivovým olejem nebo jako přílohu k masu.


Přeji vám úspěšný start do nového pracovního týdne :-)



Vaše Radka


















6 komentářů:

  1. "Ratatuj:o) " jak tomu doma říkáme, máme moc rádi...To tvoje vypadá úplně božsky..sbíhají se mi opět sliny..krásný večer..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, moc Ti děkuji a přeji krásný úterní den a ať dětičky nezlobí :-) Radka

      Vymazat
  2. Radu, ratatouille dělám docela často, vlastně úplně stejně, jíme ho s nadšením až na Adama :o)
    Moc se mi líbí tvá klíčenka, kouzelná drobnost
    Jo, a tu holčičku v čepičce jsem potkala v Pardubicích.
    Hezký večer, Helena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, moc Ti děkuji za Tvou další návštěvu :-) Já jsem právě tohle ještě nezkoušela, ale moc mi to chutnalo. Manžel ten si dal ale radši česnekový řízeček v bazalkovobylinkové strouhance :-D Jinak zkusím se poptat zákaznic, která zabloudila do Pardubic :-) Schválně, jestli to byla opravdu ona :-) Krásný dnešní den! Radka

      Vymazat
  3. Radu, nestíhám, nestačím, ale musím ti sem napsat. Ratatuj musím určitě vyzkoušet, udělám ho podle tebe aby byl výsledek zaručený. A manželovi k tomu udělám kus flákoty. Jo a pekla jsem tu tvoji focacciu a je výborná, jen nebylo hezky, tak jsme negrilovali, tak kousek jsme snědli jen tak a zbytek jsem zamrazila pro strýčka příhodu.
    krásné slunečné úterý, máme tu léto. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, je mi ctí, že i když nestíháš nestačíš, že jsi ke mně nakoukla a napsala jsi! Moc Ti děkuji! A jsem ráda, že Vám chutnala foccacia, občas si říkám, že třeba to, co chutná mě, nemusí chutnat druhým a tyhle ohlasy jsou pro mě důležité! Krásný večer! Radka

      Vymazat