čtvrtek 28. září 2017

Muffiny z arašídového másla s hruškami a mandlemi




Krásné odpoledne!


Někdy se na některý recept chystám dlouho,
než na něj dojde. 
A někdy mě osvítí momentální nápad
a musím se do toho pustit hned.
To je i dnešní případ.
Už nějakou dobu tu mám arašídové máslo.
Prostě jsem ho musela ochutnat,
když o něm hodně lidí tolik mluví jako o zázraku.
Chutná mi,
ale nedá se jíst pořád.
Tak jsem přemýšlela,
co s ním.
A najednou mi proběhla v hlavě myšlenka,
že bych mohla upéct nějaké řezy 
a z řezů se mi v hlavě zrodily muffiny.
A když už je ten podzim,
nesmí chybě hrušky.
A zase ta skořice :-)



Suroviny:

250 g špaldové mouky, 125 g třtinového cukru, prášek do pečiva,
2 lžíce arašídového másla, 50 g rozpuštěného másla,
135 ml mléka, 1 vajíčko, 1 lžička skořice,
1 lžička perníkového koření, hrst mandlí + na ozdobení,
1 hruška, máslo na vymazání formiček na muffiny


Vymažeme formičky.
V misce si rozšleháme vajíčko, arašídové máslo, mléko
a zchladlé rozpuštěné máslo.
V druhé misce smícháme mouku, třtinový cukr
a prášek do pečiva,
přidáme hrst nasekaných mandlí,
koření
a na malé kostky nakrájenou hrušku
a promícháme. 
K suché směsi přidáme tekutou
a důkladně promícháme.
Formičky plníme do tří čtvrtin
a ozdobíme mandličkou.
Pečeme v předem vyhřáté troubě na 20 stupňů cca 25 minut.
























Přeji vám všem krásný sváteční večer!


Vaše Radka






5 komentářů:

  1. To zní zajímavě. Zkusím nezapomenout a příležitostně vyzkoušet. Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  2. Muffiny nepeču, protože jednou jsem je pekla a byly pěkně tvrdé. Ale arašídové máslo mám moc ráda, tak tuhle kombinaci dle tvého receptu možná zkusím a snad je budu mít vláčné :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  3. Mufinkám jsem nepřišla na chuť...přitom dcera je tak ráda peče. Ale arašidové máslo mám ráda :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  4. Milujem arašidové maslo a v kombinácii s mandľami a hruškou musia byť muffinky výborné. Ja som piekla kedysi čisto arašidové a mali najväčší úspech :-)
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat