čtvrtek 23. dubna 2015

Skleničkový citrusový dezert s krémem z mascarpone a orange curd a mátovým cukrem

Krásné odpoledne!


Nejprve bych vám všem chtěla poděkovat za vaše přání k výročí svatby.
Všechna přáníčka mi udělal radost a moc si jich vážím!


Dnes máme opět den jako malovaný.
Jen mě mrzí, že už druhý den mám šílený bolehlav.
Nevím, jestli je to tím, že jsou zase v dohlednu změny počasí,
nebo tím, 
že zase málo piju.


Dnešek ve mě probouzí opět chutě na něco lehkého sladkého.
Přesně to splňuje skleničkový citrusový dezert,
 který jsem dnes odpoledne připravila.
Je to takové rychlé mlsání, když nechcete v kuchyni trávit příliš dlouho času, 
ale přesto potěšit svoje chuťové pohárky...



Suroviny:

mandarinkový kompot, kelímek smetany ke šlehání,
 kelímek mascarpone, Orange curd 
(já použila od značky Tesco finest, ale klidně můžete použít i lemon curd jiné značky),
 cukrářské piškoty, plátky citronu nebo limetky,
 hrubý cukr a  několik lístků máty



K pohárkům budeme potřebovat opět skleničky, 
do kterých budeme dávat jednotlivé vrstvy.
Na dno skleničky dáme nejprve několik kousků kompotovaných mandarinek.
Potom si připravíme krém 
- ušleháme smetanu ke šlehání, 
poté vmícháme lžíci Orange curd a kelímek mascarpone,
 důkladně promícháme a dáme vrstvu krému na mandarinky. 
Na tuto vrstvu rozlámeme cukrářské piškoty,
dáme lžičku orange curd,
 opět krém z mascarpone 
a nakonec posypeme mátovým cukrem  -
 do vysoké nádobky si vložíme několik lístků máty,
 přidáme dvě lžíce cukru krupice a nasekáme, 
až se nám cukr zbarví do zelena, 
ale zase ne na tolik jemno, 
aby byl z cukru prášek).
 Tímto cukrem posypeme dezert, 
přidáme plátek citronu 
a meduňku nebo mátu na ozdobení
 a můžeme nakonec zakápnout několika kapkami citronu.


















Všem vám přeji krásný zbytek dne, zítřek ať vám rychle uteče a krásný víkend!



Vaše Radka



4 komentáře:

  1. No tohle ale vypadá báječně, určitě vyzkouším, já tyhle různé pohárky mlsavé miluji...
    A krásné naaranžované, hm mňam.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, moc Ti děkuji! Taky je mám ráda a tenhle pohár byl krásně svěží, mňamka na léto jako stvořená :-) Hezký zbytek víkendu! Radka

      Vymazat
  2. Teda opět skvostné, fakt..Hezký víkend..Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, moc děkuji! I Tobě krásný a pohodový víkend! Radka

      Vymazat