pondělí 3. září 2018

Za památkami UNESCO - Český Krumlov




Krásný večer!




První školní den je za námi.
Prázdniny a dovolené jsou už bohužel nenávratně pryč,
ale to, 
co nám po nich zůstalo,
je spousta vzpomínek a fotky.
Takže až se nám zasteskne po chvilkách strávených 
na prázdninových místech,
můžeme se prostřednictvím nich přenést zase tam,
kde nám bylo tak krásně...


Pár dní z posledního srpnového týdne jsme strávili
 v Českém Krumlově.
Když jsme vybírali místo,
kam bychom vyrazili,
variant bylo více. 
Jednou variantou byl třeba i Harrachov.
Ale nakonec zvítězil Český Krumlov.
Rozhodli jsme se totiž vydat po městech 
zapsaných na listině světového kulturního dědictví UNESCO 
a proto jsme toto místo nechtěli vynechat.
A hned po Kutné Hoře,
 kterou jsme v létě také navštívili,
 nás lákalo nejvíce.


Na cestu jsme se opět vydali naším oblíbeným dopravním prostředkem
 - vlakem.
Sice jsme si museli ten den přivstat,
protože spoj nám jel už v 8 hodin z Prahy 
a ještě jsme předtím měli před sebou cestu z Mladé Boleslavi,
 přesto nám to neubralo na dobré náladě :-)


Už první minuty v Krumlově na nás dýchlo kouzlo.
Kouzlo místa,
které patří k jednomu z nejkrásnějších na světě
 podle National Geografic.
A my se vůbec nedivili.
Úzké klikaté uličky.
Městské domy.
Klikatící se řeka Vltava.
A nad tím vším dohlížející rozsáhlý areál hradu a zámku,
který je hned po Pražském hradě nejrozsáhlejší u nás.
Tolik nádherných vyhlídkových míst, 
ze kterých máte tohle krásné město jako na dlani.
No nezamilujte si to tu....














































































A jaká místa a města máte rádi vy,
která byste nám doporučili?
Budu moc ráda,
když mi napíšete tip na nějaký hezký výlet,
kam bychom se mohli vydat třeba právě příště :-)


Přeji Vám krásný večer


Vaše Radka



PS: Nebojte,
s vyhlášením soutěže jsem na vás nezapomněla.
Ale než jsem dnes odpoledne připravila občerstvení
 na zítřek do práce
a přípravu do školy,
byl už večer
a nevyfotila jsem vám odměnu.
Takže zítra :-)





7 komentářů:

  1. Krumlov je top!U nas na Jizni Morave je zase top Mikulov,Valtice,Lednice....atd...Hezky den I.

    OdpovědětVymazat
  2. Krumlov je nádherné město. Díky za reportáž, už jsem tam dlouho nebyla. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Český Krumlov mám také moc ráda. Ráda se procházím uličkami. Jak psala Ilonka na jižní Moravě u mě vede Mikulov a Znojmo. Z dalších míst například Kuks, Moravský kras a letos jsem objevila krásu Chebu a okolí. Máme moc krásnou zem.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám moc ráda Loket. Krásný večer,Helča.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Radko, hezky jsem si s vámi zavzpomínala na několik svých předešlých návštěv v Krumlově. A na váš dotaz, kam příště? u nás v ČR téměř kamkoli! všude je něco krásného, na svém blogu trvalkadahlia.blog.cz se již 4 roky o tom snažím přesvědčit své občasné návštěvníky.
    Ať se vám daří! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky, moc ráda jsem si tohle úžasné město připomněla :) Také miluji Krumlov a Kutnou Horu, kterou jsi navštívila, rovněž obecně Prahu, ale také se mi moc líbilo v Častolovicích na zámku, ve Žlebech, na Kuksu, v okolí Moravského krasu, v Českém ráji, v Litomyšli a momentálně naposledy okolí Harrachova, konkrétně Mumlavské vodopády. Dávám články z výletů na blog - Touhy a lásky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Máš nádherné fotografie. Já si z Krumlova pamatuji tedy spíš hodně a hodně turistů :-) Ale nakoupili jsme v KOH-I-NOOR vícebarevné pastelky a byli jsme v muzeu voskových figurín a ve skleněném labyrintu. To je možná i důvod, proč nemám fotografie z těch zákoutích, které tady ukazuješ :-)

    OdpovědětVymazat