čtvrtek 24. dubna 2014

Červená vůně jahod ...

Jsme na začátku jara, i když to letošní si tentokrát nějak pospíšilo - stromy a keře, které jindy kvetou mnohem déle, jsou už nyní odkvetlé. Jsem zvědavá, pod jakým stromkem se budeme s manželem líbat na 1. máje :-) A protože je teprve začátek jara, je u nás sezóna jahod ještě v nedohlednu. Přesto, když jsem dneska viděla v obchodě nádherné červené jahody, neodolala jsem a dětem jsem krabičku koupila. A vlastně nejen dětem, jahody miluji i já a to i přesto, že jsem se po nich jednou jako malá šíleně osypala. Znám spoustu lidí, kteří mají rádi ovoce a zeleninu pouze sezonní a neradi kupují dovážené ovoce a zeleninu. Ale já jsem prostě neodolala a nemám sílu dětem odepřít to, na co mají chuť, kor když se jedná o ovoce a zeleninu. Nevím, jak to máte vy, když kupujete ovoce a zeleninu. Ale já při nákupu využiji více smyslů, než jen pouhý zrak. Ovoce opatrně prohlédnu ze všech stran, jestli je krásné, nepomačkané a potom opatrně přičichnu, zda voní. Dnešní jahůdky červeně voněly :-) Cítila jsem nasládlou vůni a hned jsem si představila záhonek jahod u mých rodičů na chalupě, kde jsme jako malé se sestrou ze začátku sezony nakukovaly, jestli jsou už pod listy první jahůdky zralé. Věděly jsme o každém zeleném kousku a den ode dne sledovaly, jestli je jahůdka červenější a červenější, až úplně dozrála a my ji mohly utrhnout. Mám moc ráda tvar a barvu jahod! Jsou krásné a občas pozoruji detaily - semínka na vlastním plodu a říkám si, jak příroda vykouzlila něco tak krásného a dobrého. Málokdo možná ví, že jahody obsahují veliké množství vitamínu C, které se vyrovná i citrusovým plodům a oproti jiným druhům ovoce obsahují nižší obsah přírodních cukrů. Takže můžete bez výčitek mlsat :-)
Když jsem si dnes nesla misku jahod z obchodu, abych je v tašce nepomačkala, říkala jsem si, že bych Vám o tom všem mohla napsat. Takže doufám, že Vás tento článek potěšil, já Vám přeji krásný den a jdu uzobnout pár kousků, než se děti vrátí ze školy a ze školky, aby na mě vůbec něco zbylo :-)


Radka































6 komentářů:

  1. Raduško, úplně mě teď honí mlsná, asi si taky zajdu koupit. Já kupované ráda, ale Matýsek mi je nesní. Ten je rozmlsaná papulka a ten jen čerstvý ze zahrádky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, děkuji moc za komentář :-) My teď dorazily ze školky, já si udělala k obědu šopák a Pepánek už má mističku jahod v sobě :-)

      Vymazat
  2. Hmmmm, jsou krásné... :o) taky jsem dnes pokukovala, ale ..... ne úplně červené, pomačkané, tak jsem odešla pouze s bezlepkou. Dobré mlsání :o) Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpko, děkuji za nahlédnutí a za komentář! No, občas se nezadaří, tak snad příště budeš mít větší štěstí! Krásný den

      Radka

      Vymazat
  3. Mňam, hned bych si s chutí jednu dala :o):o):o), máš je krásně nafocené ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, mockrát Ti děkuji za náhlednutí a za pochvalu! S focením byly včera malinko trable, doma nebylo to správné světlo, tak jsem vylezla na balkon a to bylo něco jiného! Přeji Ti krásný zbytek dne a pohodový víkend! Radka

      Vymazat